Fler kunder tecknar livförsäkringar

Nordea har under hösten sett en stor uppgång i antalet tecknade livförsäkringar. – Det är ingen slump, vi har kraftigt ökat antalet bolånekunder i Nordea och de har ett stort försäkringsbehov. Samtidigt har vi blivit bättre på att fråga kunderna om deras försäkringsskydd, säger Britta Burreau, vd på Nordea Liv och Pension.

Britta Burreau, vd Nordea Liv & Pension

Britta Burreau, vd Nordea Liv & Pension

– Att se över sina försäkringar är viktigt för alla, men framförallt för de med små marginaler för oförutsedda händelser. Ett naturligt tillfälle att ta upp frågan är när man lånar till en bostad, ett annat är när man får barn. Det handlar om att säkra hushållets betalningsförmåga vid sjukdom, arbetslöshet eller i värsta fall ett dödsfall. Hur klarar vi då ekonomin? Det här är viktiga frågor vi alla måste ställa oss, inte minst mot bakgrund av att vi lånar allt mer till våra bostäder, säger Britta Burreau.

Nyhet – teckna livförsäkring via nätet
Under hösten har antalet tecknade livförsäkringar bland Nordeas kunder ökat med 37 procent, jämfört med föregående år. Det är ett steg i rätt riktning, men fortfarande är många kunder otillräckligt försäkrade och arbetet med att förbättra försäkringsskyddet fortsätter. Nu är det också möjligt att själv teckna livförsäkring på nätet:

– Vi vill förbättra vår kundservice i alla kanaler och är först i Sverige med att erbjuda möjligheten att teckna livförsäkring genom vår Internetbank. Samtidigt jobbar vi vidare på att försäkringar ska bli en naturlig diskussionspunkt i varje rådgivning, säger Britta Burreau.

 

Hur ser ditt försäkringsskydd ut? Läs mer om Nordeas försäkringar

Nordea har under namnet Bo Kvar, paketerat en försäkringslösning som innehåller livförsäkring, lånebetalningsskydd, hem- och villaförsäkring samt räntetak. Läs mer

Du gillar kanske också...